Działy ośrodka:

DZIAŁ USŁUG OPIEKUŃCZYCH
ul .Okopowa 15, pokój nr 112-113,
tel. 94 35 52 329 | 94 35 52 328 | fax: 94 35 52 338

- Kierownik Działu Usług Opiekuńczych - Iwona Święcicka
- Podinspektor ds. Rozliczeń - Irena Walczak

Dział Usług Opiekuńczych zajmuje się świadczeniem usług w domu chorego na podstawie decyzji adm. wydanej przez Dyrektora MOPS, w wymiarze godzinowym ustalonym indywidualnie dla każdego podopiecznego przy uwzględnieniu szeregu czynników takich jak: sytuacja zdrowotna, rodzinna, warunki mieszkaniowe itp.

Problematykę usług opiekuńczych reguluje:
- Ustawa o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004 r. Dz. U. Nr 64 poz. 593
- Rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej z dnia 22.09.2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych
- Uchwała Rady Miejskiej z dnia 13 lipca 2005 r . Nr XXXIX/513/05 w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze, szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat oraz trybu ich pobierania.

Ogólne zasady przyznawania usług opiekuńczych

O pomoc w formie usług opiekuńczych lub specjalistycznych usług opiekuńczych może ubiegać się osoba samotna, która z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn wymaga pomocy innych osób, a jest jej pozbawiona. Usługi takie mogą być przyznane również osobie, która wymaga pomocy innych osób, a rodzina, a także wspólnie zamieszkujący małżonek, wstępni, zstępni nie mogą takiej pomocy zapewnić. Usługi opiekuńcze obejmują:
- pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych
- opiekę higieniczną
- zleconą przez lekarza pielęgnację
- zapewnienie kontaktów z otoczeniem (w miarę możliwości).

Specjalistyczne usługi opiekuńcze są to usługi dostosowane do szczególnych potrzeb wynikających z rodzaju schorzenia lub niepełnosprawności, świadczone przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym. Ośrodek przyznając usługi opiekuńcze ustala ich zakres, okres i miejsce świadczenia. Rozpatrując wnioski o przyznanie usług opiekuńczych Ośrodek szczegółowo rozpoznaje sytuację osoby zainteresowanej. Czas przeznaczony na taką pomoc jest ustalany w ten sposób, aby pozwolił na zabezpieczenie najbardziej niezbędnych potrzeb. W związku z tym, aby uwzględnić oczekiwania niektórych podopiecznych co do przyznawania im czasu przeznaczonego na zapewnienie kontaktów z otoczeniem ( np. spacery), a należy podkreślić, że ten element usług wg ustawy ma charakter fakultatywny, Ośrodek w dn. 01.10.2007 r. podpisał porozumienie ze Szkolnym Kołem Caritas przy Zespole Szkół Ekonomiczno - Hotelarskich w Kołobrzegu, co do współpracy w ramach wolontariatu. W ramach tego porozumienia z Ośrodkiem współpracuje młodzież szkolna, która przeznacza część swojego wolnego czasu po zajęciach szkolnych dla naszych podopiecznych m.in. na spacery, rozmowy czytanie prasy, książek.

Usługi świadczy 20 opiekunek etatowych, z których ok. 70 % to pielęgniarki. W miarę potrzeb Ośrodek zatrudnia również dodatkowo osoby w ramach umów cywilnoprawnych, aby zabezpieczyć wszystkich podopiecznych objętych pomocą. Wśród nich znajdują się specjaliści posiadający przygotowanie do prowadzenia zajęć terapeutyczno-edukacyjnych z dziećmi chorymi na autyzm w oparciu o programy opracowane indywidualnie dla poszczególnych dzieci przez specjalistów prowadzących.
 


Wytworzył: Bogdan Gliwa (13 lutego 2009)
Opublikował: Bogdan Gliwa (13 lutego 2009, 21:45:55)

Ostatnia zmiana: Adam Wiśniewski (13 lipca 2016, 09:09:00)
Zmieniono: aktualizacja

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 8628

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij